• Logo PODN


    • Od stycznia 2024 szkolenia zdalne dostępne są na nowej platformie Moodle



Available courses

Szkolenie zdalne realizowane metodą hybrydową. Spotkanie online w dn. 27.11.2023 - 2 godziny dydaktyczne. Praca z materiałami udostępnionymi na platformie Moodle w dn. 27.11.23-4.12.22023 - 3 godziny dydaktyczne.

 Poruszane zagadnienia:

  • uczestnicy poznają założenia metody Webquest jako przykładu metody projektu.

  • poznają historię i założenia metody WebQuest;

  • dowiedzą się, z jakich narzędzi mogą korzystać podczas projektowania zajęć z wykorzystaniem metody Webquest;

  • wezmą udział we fragmencie zajęć realizowanym z wykorzystaniem metody Webquest.


Warsztaty zdalne realizowane metodą hybrydową.  Spotkanie online 11.12.2023 - 2 godziny dydaktyczne. Praca z materiałami udostępnionymi na platformie Moodle 11.12.2023-18.12.2023 - 3 godziny dydaktyczne.

 Poruszane zagadnienia:

  • efektywne sposoby na zarządzanie notatkami,

  • przykłady bezpłatnych aplikacji wspomagających w zarządzaniu przechowywanymi informacjami,

  • jak je skonfigurować i efektywnie wykorzystać.


Aplikacja interaktywna może być uruchomiona na komputerze, tablecie, smartfonie, tablicy interaktywnej lub monitorze interaktywnym. Można ją wykorzystać na lekcji dowolnego przedmiotu, na każdym etapie edukacji. Aplikacja audio/video z adnotacjami umożliwia podzielenie nagrania dźwiękowego lub filmu na fragmenty, po których zostaną wyświetlone zadania dla ucznia odnoszące się do odsłuchanych/obejrzanych treści. Podczas warsztatu dowiesz się jak wykonać i udostępnić uczniom aplikację korzystając z bezpłatnego portalu learningapps.org.

 Warsztat online odbędzie się w poniedziałek 04.12.2023d 17.00 do 18.30. Moduł na platformie Moodle będzie aktywny do niedzieli 10.12.2023. 


Szkolenie zdalne, realizowane metodą hybrydową. Spotkanie online w dn. 05.12.2023 - 2 godziny dydaktyczne. Praca z materiałami udostępnionymi na platformie Moodle w dn. 05-13.12.2023 - 2 godziny dydaktyczne.

 

Poruszane zagadnienia: 

1. Człowiek w obliczu technologii - kilka słów o jej nadmiernym użytkowaniu i ewentualnych skutkach. 

2. Nowa technologia w kontekście wsparcia zdrowia psychicznego. 

3. Domowe Zasady Ekranowe - jak budować i czy są one potrzebne? 

4. Szukanie pomocy w sytuacjach kryzysowych.  


Szkolenie zdalne realizowane metodą hybrydową. Spotkanie online w dn. 27.11.2023 - 2 godziny dydaktyczne. Praca z materiałami udostępnionymi na platformie Moodle w dn. 27.11.23-4.12.22023 - 3 godziny dydaktyczne.

 Poruszane zagadnienia:

  • uczestnicy poznają założenia metody Webquest jako przykładu metody projektu.

  • poznają historię i założenia metody WebQuest;

  • dowiedzą się, z jakich narzędzi mogą korzystać podczas projektowania zajęć z wykorzystaniem metody Webquest;

  • wezmą udział we fragmencie zajęć realizowanym z wykorzystaniem metody Webquest.


Aplikacja interaktywna może być uruchomiona na komputerze, tablecie, smartfonie, tablicy interaktywnej lub monitorze interaktywnym. Można ją wykorzystać na lekcji dowolnego przedmiotu, na każdym etapie edukacji. Aplikacja dowolny tekst odpowiedzi umożliwia stworzenie zadania polegającego na podpisaniu kart na której jest obraz, tekst, dźwięku lub film. Podpis powinien zawierać poprawną odpowiedź przygotowana wcześniej przez nauczyciela. Podczas warsztatu dowiesz się jak wykonać i udostępnić uczniom aplikację korzystając z bezpłatnego portalu learningapps.org

 Warsztat online odbędzie się w poniedziałek 20.11.2023, godz. 17.00-18.30. Moduł na platformie Moodle będzie aktywny do niedzieli 26.11.2023. 


Aplikacja interaktywna może być uruchomiona na komputerze, tablecie, smartfonie, tablicy interaktywnej lub monitorze interaktywnym. Można ją wykorzystać na lekcji dowolnego przedmiotu, na każdym etapie edukacji. Dzięki aplikacji grupowanie możemy podzielić ekran na kilka części. Zadanie będzie polegało przeciągnięciu na odpowiednie miejsca elementów: tekstu, dźwięku, filmu, obrazu.  Podczas warsztatu dowiesz się jak wykonać i udostępnić uczniom aplikację korzystając z bezpłatnego portalu learningapps.org.

Warsztat online odbędzie się w poniedziałek 2.10.2023 od 17.00 do 18.30. Moduł na platformie Moodle będzie aktywny tydzień do 9.10.2023. 


Aplikacja interaktywna może być uruchomiona na komputerze, tablecie, smartfonie, tablicy interaktywnej lub monitorze interaktywnym. Można ją wykorzystać na lekcji dowolnego przedmiotu, na każdym etapie edukacji. Aplikacja pasujące pary umożliwia stworzenie zadania polegającego na łączeniu w pary w dowolnej konfiguracji: tekstu, dźwięku, filmu, obrazu. Podczas warsztatu dowiesz się jak wykonać i udostępnić uczniom aplikację korzystając z bezpłatnego portalu learningapps.org. 

Kurs jest zaplanowany na 2 godziny warsztatu online i 3 godziny ćwiczeń na platformie Moodle.

 

UWAGA: Warsztat online odbędzie się w poniedziałek  11.09.2023 od 17.00 do 18.30. Podczas zajęć zostanie udostępniony klucz dostępu do modułu 
 na platformie Moodle. Kurs kończy się w poniedziałek 18.09.2023


Podczas szkolenia uczestnicy poznają proste w obsłudze i w pełni darmowe narzędzie EDpuzzle – pozwalające wyszukać odpowiedni film w serwisie YouTube, KhanAcademy lub w bibliotece aplikacji, a następie zmodyfikować go dodając różne aktywności dla uczniów w postaci notatek, pytań, quizów i w ten sposób utworzyć interesującą dla uczniów lekcję. Po założeniu konta nauczycielskiego przygotowaną lekcję można udostępnić wirtualnej klasie. Interaktywne lekcje wideo można z powodzeniem zastosować w pracy z uczniami. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (warsztat online Google Meet - 2 godziny + około 2 godziny aktywności na Moodle).

Genially umożliwia łatwe projektowanie interaktywnych quizów, które można wykorzystać w pracy z uczniem na różnych przedmiotach. Podczas warsztatu uczestnicy zaprojektują prosty quiz oraz pokój zagadek (escape room). Wymagane są podstawowe umiejętności związane z korzystaniem platformy Genial.ly.

Obsługa serwisu Canva, w tym: tworzenie infografik na stronę internetową i postów do mediów społecznościowych; zapisywanie, edytowanie i udostępnianie projektów graficznych. Prezentacja przykładowych pomysłów na wykorzystanie Canvy w edukacji. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (Moodle + Google Meet).

Obsługa platformy Genial.ly, w tym: tworzenie interaktywnych prezentacji multimedialnych; zapisywanie, edytowanie i udostępnianie prezentacji. Prezentacja przykładowych pomysłów na wykorzystanie Genial.ly w edukacji. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (Moodle + Google Meet).

Podczas szkolenia uczestnicy poznają proste w obsłudze i w pełni darmowe narzędzie EDpuzzle – pozwalające wyszukać odpowiedni film w serwisie YouTube, KhanAcademy lub w bibliotece aplikacji, a następie zmodyfikować go dodając różne aktywności dla uczniów w postaci notatek, pytań, quizów i w ten sposób utworzyć interesującą dla uczniów lekcję. Po założeniu konta nauczycielskiego przygotowaną lekcję można udostępnić wirtualnej klasie. Interaktywne lekcje wideo można z powodzeniem zastosować w pracy z uczniami. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (Moodle + Google Meet).

Podczas szkolenia wcielimy się w role ludzi mających sekrety tekstowe, którymi chcą dzielić się tylko z wybranymi. Poznamy metodę szyfrowania i deszyfrowania oraz dowiemy się czym jest i jak wykorzystać klucz. Zdobytą wiedzę i umiejętności będzie można wykorzystać podczas atrakcyjnej lekcji informatyki lub zajęć pozalekcyjnych.

Warsztat zdalny odbędzie się w poniedziałek 13.11.2023, godz. 17.00-18.30. Następnie udostępniony zostanie moduł na platformie Moodle z dodatkowymi materiałami i ćwiczeniami dostępnymi do  końca niedzieli 19.11.2023 (3 godziny aktywności). Łącznie kurs zaplanowany jest na 5 godzin dydaktycznych.

Zastosowanie sztucznej inteligencji na lekcji informatyki wydaje się być skomplikowane, jednak podczas szkolenia postaramy się wykorzystać dostępne bezpłatne narzędzia do zdobycia wiedzy i umiejętności związanych z jej wykorzystaniem i udowodnić, że mogą to zrobić również nasi uczniowie.

 Warsztat zdalny odbędzie się w poniedziałek 06.11.2023, godz. 17.00-18.30. Moduł na platformie Moodle z dodatkowymi materiałami i ćwiczeniami będzie dostępny do niedzieli 12.11.2023 (3 godziny aktywności). Łącznie kurs zaplanowany jest na 5 godzin dydaktycznych.



Zajęcia w formie hybrydowej:

  • 16 godzin wykładów zdalnych w piątki w godz. 17.00-18.30 (pierwsze zajęcia 22.09.2023)
  • 10 godzin ćwiczeń realizowanych na platformie Moodle.

Poruszane zagadnienia:

  • środowisko programistyczne oraz budowa projektu, 

  • podstawy składni Pythona,

  • typy danych i podstawowe operacje na nich, 

  • funkcje,

  • omówienie standardowych bibliotek,

  • obsługa plików,

  • klasy i obiekty,

  • błędy i wyjątki,

  • moduły i pakiety (organizacja kodu w projekcie).


Warsztaty będą realizowane w formule blended learning, 2 godziny warsztatu online na Google Meet w dn. 5.06.2023 + 4 godziny aktywności w na platformie Moodle realizowanych w dowolnym czasie do 12.06.2023.

Poruszane zagadnienia:

  • zapoznanie macierzami,
  • demonstracja algorytmów do odszumiania,
  • demonstracja algorytmów do wyostrzania,
  • tworzenie filtrów do edycji obrazów.

Warsztaty będą realizowane w formule blended learning, 2 godziny warsztatu online na Google Meet w dn. 29.05.2023 + 2 godziny aktywności w na platformie Moodle realizowanych w dowolnym czasie do 05.06.2023.

Poruszane zagadnienia:


Warsztaty będą realizowane w formule blended learning, 2 godziny warsztatu online na Google Meet w dn. 15.05.2023 + 2 godziny aktywności w na platformie Moodle realizowanych w dowolnym czasie do 22.05.2023.

Poruszane zagadnienia:

  • porównywania tekstów,
  • wyszukiwania wzorca w tekście metodą naiwną, 
  • tworzenie funkcji,
  • zapoznanie się z operacjami liczbowymi (z operatorami do porównywania),
  • zapoznanie funkcjami szyfrującymi,
  • szyfrowania tekstu metodą Cezara i przedstawieniową,
  • omówienie bezpieczeństwa szyfrowanych ciągów znaków.

Mikrokontrolery takie jak Micro:bit mogą stanowić ciekawe uzupełnienie lekcji informatyki, podczas której realizujemy treści związane z nauką programowania. Warsztat wprowadzi uczestników w podstawy programowania z wykorzystaniem MicroPythona, czyli Pythona zoptymalizowanego  do działania na mikrokontrolerze. Gotowy projekt będzie można przenieść na fizyczny układ i zaprogramować "prawdziwą" płytkę. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (2 godziny warsztatu online na Google Meet + 2 godziny aktywności na platformie Moodle).

Zakres tematyki:

  • ogólne zastosowanie i teoria wyrażeń regularnych,
  • metaznaki wyrażeń regularnych,
  • funkcje związane z wyrażeniami regularnym,
  • tworzenie i testowanie własnych wyrażeń.

Szkolenie dla nauczycieli informatyki w klasach 6-8 szkoły podstawowej oraz wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie programowania. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (Moodle + Google Meet). Uczestnicy utworzą grę w języku Python wykorzystując bibliotekę Turtle.

Szkolenie dla nauczycieli informatyki w klasach 6-8 szkoły podstawowej oraz wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie programowania. Treści szkolenia są zgodne z nową podstawą programową przedmiotu informatyka w klasach 4-8 szkoły podstawowej. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (Google Meet 2 godziny + samodzielna praca na Moodle 3 godziny).


Szkolenie dla nauczycieli informatyki w klasach 6-8 szkoły podstawowej oraz wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie programowania. Treści szkolenia są zgodne z nową podstawą programową przedmiotu informatyka w klasach 4-8 szkoły podstawowej. Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (Moodle + Google Meet).

Podczas kursu zostanie napisany projekt gotowej strony WWW.

Warsztaty będą realizowane w formule blended learning (2 godziny warsztatu online na Google Meet w dn. 5.05.2023 + 6 godzin aktywności w na platformie Moodle realizowanych w dowolnym czasie do 12.05.2023).

Zagadnienia: 

  • struktura dokumentu,
  • podstawowe tagi HTML,
  • atrybuty HTML,
  • linki,
  • dodawanie obrazów,
  • listy oraz tabele,
  • budowanie formularzy,
  • wstęp do Cascading Style Sheets,
  • selektory CSS,
  • właściwości CSS,
  • formy zapisu CSS,
  • dziedziczenie oraz kaskadowość,
  • przedstawienie framework Bootstrapp.

Celem warsztatu będzie praktyczne wykorzystanie sprzętu, który szkoły otrzymały w ramach programu Laboratoria Przyszłości (m.in. kamery wideo oraz sprzęt pomocniczy) zakończone edycją materiału wideo. Podczas warsztatu uczestnicy utworzą z wykorzystaniem edytora wideo krótki film poklatkowy oraz animację poklatkową, które będzie można wykorzystać np. w zdalnym nauczaniu lub promocji szkoły. Każda z dwóch części kursu będzie zaczynała się warsztatem zdalnym na Google Meet, w poniedziałki 9.10.2023 i 23.2023 w godz. 17.00-18.30 (po 2 godziny). Następnie do niedzieli, na  platformie szkoleniowej Moodle będą dostępne materiały dodatkowe i ćwiczenia ( po 3 godziny samodzielnej pracy). Łącznie cały kurs zaplanowany jest na 10 godzin. Aktywności na platformie Moodle będą dostępne do 29.10.2023.

  • Przybywa Ci coraz więcej obowiązków i zadań?
  • Przychodzisz do pracy coraz wcześniej i wychodzisz coraz później?
  • Stos dokumentów na Twoim biurku stale rośnie?
  • Codziennie przesuwasz coś na „jutro”?
  • Weekendy poświęcasz na „nadgonienie” pracy?
  • Trudno znaleźć Ci czas na przyjemności?
  • Ciągle masz ochotę odpocząć?

Najwyższy czas coś z tym zrobić !!!